Избранници на Петте Деви – Звездните Възвисени

Sidereal Ninja-Chibi, property of Melissa UranНа 26ти Септември, Белите Вълци пуснаха в продажба поредната книжка за втората ревизия на своя фентъзи сетинг Exalted. Когато на същия този ден книгата успя да се изкачи до челното място по продажби, не можеше да не изпитам моментно злорадство – свързано не толкова със очакванията ми към книгата, колкото с факта че Exalted за пореден път бе успял да се докаже, и най-накрая да избута модерните си голям и малък брат(World of Darkness и Scion).

За разлика от много други, аз никога не съм бил фен на Звездните Възвисени. Част от това се дължи на факта, че са твърде cool със своя нинджа привкус, и имат твърде много фенчета, което означава и твърде голям брой идиоти. Другата е донякъде свързана – позицията на Звездните изисква планиране, мислене в перспектива, често пъти и коварство. Не знам защо, но участието в безбройни политически интриги е сред нещата които най-малко ме привличат в една игра(въпреки че няколко, като за вкус, не вредят). Добавяме към това, че и повечето хора хвърлили се да играят Звездни са хронично неспособни на това, и се получава един доста неприятен резултат, гарниран с ужасно безредно написана книга и тонове допълнителни правила. И понякога чупят системата. Всъщност, май често.

Голяма част от това е променено във втората ревизия, за моя радост. Правилата са значително опростени, изчистени, направени по-ясни и далеч по-балансирани. Тематиката и сетинговата информация са преработени фино, елиминирайки някои от по впечатляващите и объркващи елементи и добавяйки уточнения чиято липса се усещаше в предната книга. Подредбата на информация и таблици се доближава до най-добра за поредицата. Дори комиксите преди всяка глава са приятни, разкривайки елементи от характера и историята на иконичните персонажи и сетинга. Всъщност, единственото ми за момента оплакване е свързано с тях – последния твърде много насърчава странния метаплот на сетинга, към който аз имам личностна неприязън.

Ако сте фенове на сетинга, препоръчително е да си купите тази книга. Или поне да си я изтеглите. Ако не сте – погледнето го, може и да станете.

Чудеса от Първата Епоха

Излязлата неотдавна Oadenol’s Codex допълва серията Books of Sorcery с артефакти, владения, тавматургични школи и магически аномалии. Заедно с първата книга от серията, Wonders of the Lost Age, Кодекса ви дава хиляда и една материални придобивки които да направят живота на Възвисените по-интересен и да мотивират по-алчните сред тях. Какво ни дават двете книги?

Wonders of the Lost AgeWotLAcover

Тази книга разглежда в дълбочина това, което можем да наречем науката и технологията на Първата Епоха  – сложните механизми на маготехниката и висшите науки за създаване и моделиране на живите същества. Книгата съдържа правилата за построяване и поддържане на маготехнически артифакти, както и описанието и правилата за най-често срещаните, емблематични или легендарни от тях.

– Първа Глава описва възхода и падението на маготехниката – от масовата й употреба в първата епоха, до почти пълното й отсъствие в Ерата на Скръбта.

– Втора Глава описва редица транспортни средства и сходни машини – от метални коне, през задвижвани с магия баржи, до небесните кораби и техните скромни роднини – въздухоплавателните лодки на Хаслантите.

– Трета Глава описва редица утилитарни предмети от ежедневието на Първата Епоха. В Ерата на Скръбта, тези устройства могат да имат коренно различни предназначения от първоначалните, превръщайки се в индикатори на охолство или оръжия.

– Четвътра Глава, може би най-интересна за повечето играчи, описва средствата за водене на война в Първата Епоха – задвижвани с магия бронирани костюми, огнемети, мини и силови оръжия. В Ерата на Скръбта, само могъщите армии на Луукшай единствени разполагат с богат арсенал от тези древни и могъщи оръжия.

– Глава Пета разглежда едно от чудесата на Първата Епоха което в най-голяма степен се счита за изгубено – изкуствения живот под формата на големи, механични слуги и помощници, както и живи същества оформени или създадени с магия. Някои от най-ужасяващите творения на първата епоха – чудовища, живи оръжия за масово унищожение и нечовешки разуми могат да бъдат намерени в тази глава.

– Продължавайки в тази насока, Шеста Глава описва обсадните оръжия и механизми за масово поразяване на древните дни – адски машини способни да разрушават градове и да избиват стотици, средства за психотропни атаки и погасяване на безредици.

– Приложението допълва картината с един от най-запомнящите се символи на техническа и военна мощ – браноходите дадени са правилата за строеж, поддръжка и внасяне на тези бойни машини във вашата игра, насоки за това къде и по какъв начин ги използват Империята и Луукшай, както и какви различни подсистеми и оръжия които да направят вашият крачещ носител на разруха наистина уникален.

 

Oadenol’s Codex

Oadeonlcover

 Кодекса на Оаденол(историята отдавна е забравила кой е Оаденол), допълва списъка с артифакти, но обръщайки гръб на маготехниката и представяйки ни чудесата създадени с помощта на магия и майсторство в занаятите – тук могат да се намерят легендарните древни мечове, непробиваеми щитове, вечностудени чаши, приказни палати, магически трикове и отвъдни чудесии без които жанра не може.

 – Глава Първа разглежда изкуството на създаването на артифакти и дава многобройни примери за по-често срещани или легендарни артифакти. Включени са правила за изработването на артифакти от героите, както и насоки за това как да преценим цената и силата на създаденият артифакт.

– Втора Глава ни занимава с изкуството на геомантиката, обяснява за специалните места в Съзиданието, драконовите линии и фокусите на сила. Главата съдържа правила с които играчи и водещи могат да превърнат своето Владение в прекрасен палат или непревзимаема крепост, както и множество стихийни и небесни Сърцекамъни, които да помагат на героите със своите сили.

– Глава Трета разисква Тавматургията и нейните дисциплини. Макар и способна на по-малко и с повече усилия от Чародейството и Некромантиката на богове и възвисени, Тавматургията е най-разпространеното магически изкуство в света – най-малкото, защото малцина могат да се надяват да усвоят по-висшите изкуства без да бъдат възвисени от висшите сили.

– Четвърта Глава описва редица невероятни същества, растения, тъкани и минерали които могат да представляват интерес за всеки естествовед, философ, знахар или предизвикателство и опасност за всеки който ги срещне. От чудните пчели на Зарлат до странните Змийски Дървета, и широко известния Огнен Прах, тази глава предлага много възможности за „обикновената“ дива природа да предизвика или уплаши дори Възвисените, и немалко начини дори за смъртните да създадат прекрасни чудеса и ужасяващи оръжия.

Книгите са предназначени за поредицата Exalted: Second Edition на издателството White Wolf

White Wolf с настолна игра по Exalted

От близо седмица е факт излизането на настолната игра War of the Throne базирана на епичния фентъзи сетинг Exalted. Изходната дата, както и новината за започване на разработката дойде неочаквано, тихо и със сигурност е била пропусната от всеки който не се е интересувал от прогреса на играта.

War of the Throne е настолна игра, силно напомняща световноизвестната Risk и, според запознати, също толкова добър начин да прекарате един дъждовен следобед с приятели без да прибягвате до компютъра(или конзолата). До пет играча сe опитват да постигнат надмощие в мащабна гражданска война за заветната цел – власт на Алената Империя.

За повече подробности, можете да видите продукта на сайта на White Wolf.

Изобретателност или Налучкване?

Addict се е постарала да ви преведе един полезен брой от Save My Game (периодична рубрика на сайта на Wizards of The Coast). Вие ще прочетете тази статия, ако знаете какво е добре за вас. Или поне ако ми се доверите, когато ви кажа че според мен тази статия адресира една твърде опасна грешка срещана сред начинаещите Водещи.

Статията „Изобритателност или налучкване?“ представлява отговор от страна на водещия на рубриката Jason Nelson-Brown, на въпроса на един от Водещите по D&D. В нея той обяснява, как да разграничаваме познанията на играча от познанията на героя в случаите, когато героят се сблъсква с ребуси и гатанки замислени от Водещия, и какво трябва да има предвид Водещия, когато създава „интелектуални“ препятствия.