Dragonshard 26: Съзтезанието на Осемте Ветрове

Шарн е вертикален град, а през вековете хората от Шарн са създали множество спортни събития, които да се възползват от уникалната архитектура на техния дом. Ветрогонци (windchasers) се стрелкат около кулите, следвайки сложни състезателни маршрути, докато небесни остиета (skyblades) се сблъскват високо над земята. Но нито едно от тези състезания не хвърля сянка върху другото: Състезанието на Осемте Ветрове, което се провежда на 23ти Ларвион. Това събитие привлича зяпачи и комарджии от цял Корвоар. Наполовина състезание, наполовина въздушна битка, този зашеметяващ спектакъл е оформил културата на квартал Дура – и естествено предлага много възможности на приключенците.

История и Структура

Според легендите, Крал Галифар ІІ бил възхитен от приложението на въздушни скаути и кавалерия. Някои казват, че той използвал Шарн като тестово поле, за да прецени качествата на различните летящи зверове, подарявайки земя и злато на даровити кавалеристи. През вековете това еволюирало до екзотично състезание, включващо различни магически и фантастични зверове. За целите на състезанието, Дура е разделена на осем региона, всеки представян от различно същество. Днес името на съществото често се използва като жаргонен термин за жител на някоя от тези зони; когато някой говори за „онази коварна сова“, най-вероятно той визира представител на Ретълстоун или Базара.

Самото състезание е тест за скорост и умения, подлагащо на изпитание рефлексите и бойните умения както на звяра, така и на ездача. От стартовата си точка в Харетс Фоли, съзтезанието превежда участниците през сложен курс, който обикаля около кулите на Шарн, а след като контакта между ездачите и зверовете е позволен, съзтезателите винаги могат да се опитат да победят като елиминират съпротивата.

Съзтезанието е по-старо от повечето от Шарн, което обяснява, защо голяма част от Горна Дура не е представена; буквално тя не е съществувала, когато традицията е започнала.Харетс Фоли и Хостелхоум винаги са били неутрална територия, където хората се събират да гледат състезанието.

Въпреки че не всеки го интересува, много от жителите на Долна и Средна Дура са запалени почитатели на Състезанието на Осемте Ветрове. То събира хора от всички раси и професии, а тези, които са директно замесени в самото състезание, са герои на своите квартали. Това включва ездачите и дресьорите, заедно с Пазача на Вятъра – комисар, определен да следи за интересите на региона. Въпреки че е голяма често, това носи и големи отговорности: Състезанието на Осемте Ветрове е много повече от въздушни умения. Пазача на Вятъра трябва да събира пари, за да набавя, подържа и тренира екзотичните животни, които се използват в състезанието. Обикновено месните търговци даряват част от техните печалби, за да спонсорират надпреварата, но Пазача на Вятъра трябва да покрие всеки недостиг. В добавка към финансите, членовете на Пазачите на Вятъра са част от безкраини планове и преговори за техните региони. Съюзи и мрежи от услуги са се разтегнали през вековете, правейки състезанието точно толкова политика, колкото и скорост. Совата е едно от най-бавните същества, но Базарът има мощна икономика и често използва вземане и даване на подкупи, за да получи предимство. Грифонът рядко се опитва да спечели, вместо това използва физическата си сила като обменна монета в периода между състезанията; дори да не може да спечели грифонът, той обикновенно може да извади друго същество от състезанието. Разбира се може ястребът да дължи услуга на совата и да се отплаща като кара грифона да оскати пегаса – това е съвсем простичък пример.

Правилата

Традиционно, всеки регион участва с по един звяр и ездач в надпреварата. Въпреки това, ако някой регион дари 250 зм ( които отиват в главния фонд, който покрива наградата), то може да пусне втори състезател. Въпреки че това се прави рядко, това е основния начин аутсайдери – като героите – да влязат в състезанието.Желаещ да участва трябва да преговаря с Пазителите на Вятъра и да намери регион, който би го допуснал да се съзтезава с неговия флаг.

Самото състезание е опасно. Позволен е пълния контакт между зверовете и ездачите, а самите зверове могат да използват всяко природно оръжие, което имат. Ездачите не могат да използват заклинания, псионски дисциплини, драконови белези, магически устройства или алхимически предмети,а всеки, които наруши тези правила е незабавно дисквалифициран и подложен на правосъдието на тълпата. Ездача може да носи спортен арабалет и дузина стрели; той е подобен на лекия арабалет, но има обхват от 80 крачки и нанася 1д3/1д4 поражения. Това позволява конфликти, които да забавляват публиката, но предпазва от бързи убийства.

Победителят получава кесия с 500 зм и малък парцел земя, докато Пазителя на Вятъра на победилия регион прибира Жезъла на Осемте Ветрове. Този мистериозен предмет е главен артефакт, открит в дълбините на града много отдавна; някои казват, че е свързан със Сираниа и проектира ефекти от желана зона на кратко разстояние. Въпреки това, малцина от хората в Дура се интересуват от историята и силите на жезъла. Това което има значение е сегашната му роля на символ на гордостта на Дура, а всеки регион отчаяно иска да го има.

Използване на Съзтезанието на Осемте Ветрове

Съзтезанието на Осемте Ветрове е масивно спортно събитие, което привлича интереси от целия континент. То може да има досег с приключение по много начини.

Местния Цвят: Всяко същество се асоциира с определен регион на Дура. Състезанието наближава, посетители виждат знамената из Дура, а хората се обличат в цветовете на техния регион. Минаващи приключенци може да са поканени на банкет и повикани да вдигнат тост за здравето на местния звяр или приключенец може по случайност да носи грешни цветове и да предизвика сбиване. Това може да е начин да се представят нови НИГ врагове или съюзници или просто да добави дълбочина към описанието на сцената

Участие: Умел ездач може да иска да участва в състезанието. Героят се нуждае от спонсорството на един от регионите; по-вероятно е да го приеме някой от по-бавните зверове, а не хипогрифа или пегаса, които печелят през цялото време и искат да увеличат славата на местните си ездачи. Победа в състезанието прави играча собственик на земя, което може да е интересно; също го прави и местна забележителност в Шарн, което може да отвори вратите към много други възможности.

Авариина помощ: Някой е отровил местните грифони, а Пазачът на Вятъра на Пресариус има само три седмици да намери заместител: могат ли героите да намерят див грифон навреме? Състезанието е след една седмица, но Жезъла на Осемте Ветрове е открадната; могат ли приключенците да намерят изгубения артефакт? Героите са помолени а се грижат за сигурността на пегаса, което изглежда като лесна задача преди Дааск да се намеси. Приятел на групата губи състояние при залагане в надпреварата, а кланът Поромар заплашва живота му: могат ли героите да помогнат? Ако персонажите са достатъчно безсркупулни, те може да са наети да осакатят състезателните животни за да изравнят разликите.

Зверовете

Искате да добавите малко цвят към Дура? Тук са осемте зверове традиционно използвани в състезанието, заедно с кварталите, които представят.

Орелът: Кварталите Пречупената Арка и Стормхолд подкрепят гигантския орел, чиито цветове са кафяво и златно. Стормхолдци са особенно запалени по състезанието, въпреки че орела рядко печели. Много стормхолдци се гордеят да са свирепи и благородни като орела, а те рядко участват в политиката и интригите, които често влиаят на крайни резултат в състезанието. Те са особено презрителни към другите птици на Средна Дура; ястребът е дребен орел, докато совата е коварна и прекалено умна.

Гаргойлът: Падналите и Малеонова Порта първоначално били представяни от страшен прилеп. Когато емигранти идвали от Дроуам към Шарн, повечето се заселвали в Цепнатитните и Малеонова Порта. Преди дванадесет години регионът направил безпрецедентна промяна и сменил регионалния звяр с гаргойл, чиито цветове били черно и сиво. Днес региона е представен от Карралаг (N male gargoyle rogue 4), изключително умен гаргойл с таланта Manifest Flight.

Хората от Малеонова Порта са бурни запалянковци на събитието. Насилието пасва на Даргуулите, а градските гоблини обожават възможността да се мерят с елитарните граждани на горните нива. Въпреки че гаргойлът още не е побеждавал, той има по-големи шансове от прилепа, а това е донесло подкрепа за Дааск и дроуамците в района.

Глайдуингът: Този летящ динозавър представя районите Златната Порта и Складовете, а цветовете му са сиво и зелено. Глайдуингът е особенно популярен сред полуръстовете в Шарн, а някой смятат че кланът Боромар е финансовата сила зад Глайдуингския Пазач на Вятъра.

Грифонът: Този мощен звяр представя Пресариоус и Стара Крепост, а цветовете му са кафяво и червено. Обикновено по време на състезанието червени панделки се завързвата за предните крака на грифона, създавайки впечатлението за кървави струи идващи от ноктите му. Хората от Пресариоус са фанатично (и често агресивно) посветени на състезанието, въпреки че на много не им пука дали ще победят или загубят; стига грифона да свали един от другите зверове, те го считат за победа.

Ястребът: Тъмбълдаун и Ъндърлюк са представени от страшния ястреб, чийто цветове за кафяво и тъмно кафяво. Ястребът рядко печели, но Ъндърлюк прави прилични печалби от туристи и повечето тъмбълдаунци са запалени подръжници на техния подтиснат шампион.

Хипогрифът: Дагъруатч и Оувърлюк са представени от хипогрифът, чийто цветове са бяло и златно. Златните криле (въздушната девизия на Шарнската Стража) се намират в Дагъруатч, а техни офицери обикновено представляват кварталът в състезанието. Хипогрифът има един от най-добрите шансове в състезанието и среща съпротива единствено у пегаса.

Совата: Гигантската сова е звярът на Ратълстоун и Базара, а цветовете му са кафяво и сиво. Въпреки че е едно от най-бавните животни, совата е известна с манипулациите си в резултата на надпреварата с интриги и дипломация. Въпреки че много от жителите на Дура говорят с неприязън за „двуликите сови“, тръговците, занаятчиите и джебчиите от регйона се гордеят с тяхната талисманна хитрост, а здраво течение на непукист прагматизъм тече из тези квартали. Няколко бивши съзтезаващи се сови сега са търговци, което може да доведе до необичайни срещи в Базара.

Пегасът: Висока Вода е бил последния квартал, който се включил в Състезанието на Осемте Ветрове. Благодарениа на Домът Вадалис, Висока Вода е представен от пегаса, чийто цветове са бяло и сребърно. Пегасът е най-бързото същество в надпреварата и е донесло победа на Висока Вода много пъти. Хората от Висока Вода са горд народ и винаги са готови да дискутират начините, по които пегасът превъзхожда другите зверове. Както и да е, успехът си има цена. Другите квартали често се обединяват, за да свалят пегаса още на старта на състезанието. Извън състезанието много жителие на долните квартали мразят хората от Висока Вода; крадци и биячи винаги биха се прицелили в снобарски почитател на пегаса.

Автор: Keith Baker
Превод: Деян (Drail) Йорданов


Оригиналната статия може да намерите на сайта на Wizards of The Coast