За разлика от множеството проекти, които първо обявяват намерението си да направят нещо и едва след това започват да го правят, „Галактион“ и създателите му ни изненадаха, като обявиха, че работят по играта, едва когато според тях тя е в почти завършен стадий и в търсене на издател. Другата голяма изненада дойде от разчупването на тенденцията до този момент да се създават единствено фентъзи ролеви игри в България. Е, какво пък, да се надяваме, че тяхната различност ще им донесе успех. А сега ви оставям на представянето на играта, което любезно ни предоставиха. Повече подробности можете да научите от официалният сайт на „Галактион“.
DeepBlue
Здравейте приятели!
След кратко обсъждане решихме, че и Галактион трябва да си има презентация, подобна на тази на „Шадафар“. С разрешението на DeepBlue използвахме техния план – представяне. Добавили сме наши точки, а сме премахнали други поради спецификата на играта.
Вселената Галактион
Както може би вече сте разбрали, Галактион е ролева игра, чието действие се развива далеч в бъдещето – около 1500 години след нашето време. Човешката раса се е запазила такава, каквато я познаваме, и е излязла на звездната сцена. Малко по малко установява контакти с други цивилизации. Играта не е направена от “човешка гледна точка” – т.е. стремили сме се да предоставим по равно иформацията за всички раси. Вселената много се доближава до познати филми – “Звездни войни”, в по-малка степен “Стар трек”, откъдето черпим и вдъхновението си. Но не, не мислете, че ще видите същите неща – стремежът ни е бил да създадем оригинален и богат свят.
Познатата Галактика
С “Познатата Галактика” се именува онази част от космическото пространство, до която са достигнали разумните цивилизации. След отключването на “звездните врати” всички свръхцивилизации започват колонизирането на системите, до които водят новооткритите портали. С новите светове се решава проблеми като пренаселването, недостига на суровини и др. Там където условията на околната среда са неподходящи за колонистите, се строят защитни прозрачни куполи, ограждащи градовете. В орбита около газовите гиганти също живеят колонисти, макар техния брой да е по – малък, но те населяват цивилни станции с ограничено място за обитание. Засега са известни около 300 свята, неравномерно разпределени в 84 звездни системи. Всяка раса има различен брой звездни системи под свой контрол. Макар и не всички планети и спътници да са населени, поради екстремните условия там, повечето са обитаеми, като на някои е възникнал примитивен живот. На част от тях както бе споменато има разумни същества, които понякога са поробени от раса – узурпатор. Известни са стотици милиони видове живи организми, но описаните са само около 350, защото те ще представляват най–голям интерес и опасност за героите.
Неигровите раси са 17 на брой.
Пътуване в космоса
На един или друг етап от своето развитие, всички познати раси откриват три ключови технологии, които им позволяват да прекосяват огромните пространства, без да се налага на крайната точка да пристигат едва пра-пра-пра-внуците им, ако въобще пристигнат.
Скоков двигател – С негова помощ един звездолет може да изминава огромни разстояния в рамките на няколко секунди. По-точно 1млн. км/сек. За да си го представите по-добре, това ще рече, че от Слънцето до Земята се стига за 2мин и 30сек, а до Плутон – за 1час и 40мин. Ако се замислите обаче, дори тази скорост е бавна, когато става въпрос за разстоянията между системи.
Капсул щит – тази технология обгръща кораба в сложни магнитни лъчения, за да защити екипажа от смъртоносните вълни вътре в Подпространството (магнитни и радиационни).
Червейни дупки (Портали) – Учените откриват т.нар. Червейни дупки – точки в пространството, които представляват своеобразен ускорителен тунел в самото Подпространство. Те могат да прехвърлят материални обекти на огромни разстояния в рамките на минути. Червейните дупки са сравнително малки обекти (няколко квадратни километра).
Технологиите
Основните и най-съществени вече ги споменахме – скоковия двигател, неразделния нему капсул-щит и откриването на Порталите. Те дават възможност на империите да функционират и да се развиват под единно и централизирано управление.
В по-малка степен си струва да се споменат:
– щитова технология – за предпазване от лъчи. На нея се базира създаването на капсул-щита.
– лъчева технология – овладяване на различни видове лъчения и използванто им главно за военни цели.
– енергодобив и енергопроизводство – екологично-чисти и икономични, но изключително мощни източници на енергия.
– строителство на огромни звездни кораби.
– изкуствени интелекти – постигната е вечната човешка мечта … и е забранена или ограничена на доста места.
– импланти от всякакъв вид.
Едва ли могат да се изчерпят тук…
Раси
Амфис – земноводни същества, чиято раса е възникнала в солените водните басейни на родния им свят Амфилия. Те са изключителни плувци и пилоти. Не са особено силни физически, нито ловки, но в акваториите получават бонуси, характерни само за тях. По природа са миролюбив народ, търсещ своето място сред галактическото общество.
Атланти – една от най –древните известни раси, водеща своето начало от планетата Марс. След два съдбоносни катаклизма расата или поне остатъците от нея се изселва извън Слънчевата система, но подробности от историята на това време са стриктно пазени в тайна. По външен вид те приличат на хората с незначителни различия в морфологичните си характеристики. Всички представители на расата имат потенциал да развият паранормални способности и затова може би най–известните екстрасенси в галактиката са атланти.
Естип – eдинствената раса, която обединява в себе си две подраси. Клодитите са малки крехки същества със закърнели сетива, но изключително развит интелект. Те властват на Ардитите, които са тяхна противоположност – силни, с развити сетива за сметка на не особено силния им интелект. Клодитите са тези, които управляват цивилизацията и още от раждането си към всеки един от тях е прикрепен по един ардит, който често изпълнява роля на телохранител, роб и … бавачка. Самата раса страни от останалите и макар да търгува със съседите си, е недружелюбна към външни гости.
Kсинакс – звероподобна двуутробна раса, запазила хищническите си инстинкти дори в това модерно време. Всички представители на расата са добри бойци в ръкопашни схватки, защото са обучавани от най-ранните си години. Те са силни физически, макар размерите им да отговарят на човешките. От древен орден произхожда и специално течение при ръкопашните битки, родило уникалните бойци наречени “остриета”, чието учение е рядко срещано и споделено само с някои приятелски раси. Ксинаксите се славят с тяхното благородство и честолюбие.
Пенетралс – раса от интелигентни насекомоподобни същества, чийто тела са обвити от здрава хитинова обвивка, правеща ги почти неуязвими за повечето хладни оръжия. Умеят да се движат по вертикални повърхности заради специфичното устройство на техните ходила. Планетата, от която произлизат е със сравнително високи средни температури и това ги прави много устойчиви на горещина. По желание могат да изпадат в състояние на хибернация, което още повече повишава тяхната устойчивост. По характер са заядливи и недружелюбни. Това е единствената раса, която се разделя на три пола. Oбществото им е разделено на касти и се управлява от Императрица – майка.
С’Айонян – хуманоидна раса, характеризираща се с голяма физическа сила и издържливост. Това че родния им свят е периодично сполетяван от планетарен катаклизъм ги е калило за експанзията им в космоса. Те са миролюбив, но горд народ, чийто граждани винаги търсят баланса в природа, следвайки учението на единственият им бог С’Айон.
Сийф – раса от мекотели, която е единствената зародила се в атмосферата на газов гигант, Пуантис – Сийфе. Костната им система е изключително гъвкава и ефективна. На планети с по – ниска гравитация те се придвижват свободно, летейки във въздуха изтласквайки газа от атмосферата на реактивен принцип, а там където планетното притегляне е по – високо използват кибернетични костюми. Характерна особеност е, че крайниците им могат да регенерират дори ако са откъснати. Имат силно развито обоняние и виждат и в инфрачервения диапазон. Не са силни физически.
Тал’Атхал – енергийни създания, родени в космическите рифове на звездата Алсинд. Миролюбиви и плахи същества с необичайни, понякога невероятни способности. Най-голямата ценност за тях е информацията. Нямат технология. Общуват чрез същностен обмен на мисли. Участват директно в “Архивът”-изградени от хората масиви от данни за Познатата Галактика.
Хеон – Индивидите на тази раса са най-масивните разумни същества из познатата Галактика. Те приличат на огромни гущери, но с хуманоидно телосложение. Те са хищници и храната им може да се приема от всички организми дишащи такъв газ. Нуждаят се и от вода. Хеон се явяват от „свързващите“ раси…за нещастие на останалите. Това е благодарение на голямото им поселение и множеството Портали, които те са открили. Най-характерното за тях е арогантно поведение и надменно отношение. Самата им идеология е, че слабите трябва да робуват на силните, а индивида не представлява ценност. Което не може лесно да бъде постигнато с технология се осъществява с численост, сила и жертви.
Хора – запазили са се такива, каквито са и сега. Сред тях се появяват индивиди с развити ментални способности. Понастоящем расата функционира на федеративен принцип и се управлява от Сенат – в него влизат сенатори от всички колониални светове. Сенатът поддържа реда чрез полицията и многобройни умиротвторителни войски.
Изброените 10 раси са т.нар. Игрови раси. Освен тях има 17 второстепенни, интелигентни общества, които се намират в различна степен на технологично развитие, но нямат колонии освен тези на родната им планета.
Война
Войни е имало и ще има. Точно в този момент обаче, Познатата Галактика се радва на нестабилен мир. Всяка раса разполага с флот и подобаващо въоръжение, но много внимава с използването им. Негласните съюзи и политически игри държат всички в напрежение. Оръжията за масово унищожение са забранени.
Относно системата на игра може да се отбележи, че битките се водят на 3 вида карти, всяка от които е изградена от шестоъгълници. “Голямата” представлява космическото пространство, “средната” – повърхността на планета, “малката” – една стая например. Мащабите им са съобразени в зависимост от това с какво се води битката. Логично – има правила за бой с космически кораби, битки с превозни средства, битки с персонажи и смесени.
Космически кораби и звездни полети
Една от най-съществените разлики от повечето Ролеви Игри е наличието на космическите полети и звездолетите. Космосът е опасно място … и това не е само заради физическите му характеристики. “Инциденти” се случват постоянно. Повечето кораби са въоръжени и/или се придружават от някаква охрана. Пирати и враждебно настроени формации изникват от Подпространството и нападат! Силите на закона правят всичко възможно да предотвратяват такива покушения, но невинаги успешно…
Корабите в Галактион се разделят на:
Бойни – Изтебители, Корвети, Фрегати, Кръстосвачи и Разрушители.
Цивилни – Пътнически, Транспортни, Изследователски и Сервизни.
Станции.
Всички са подробно описани. На дадените класове има и по няколко подкласа. Освен стандартните модели има и такива, които са разработени от отделните раси. Показателите на всеки звездолет са над 20. Системата е така описана, че добър инженер може да сглоби звездолет по собствен проект.
Относно разстоянията между звездите и горивото, необходимо за прекосяването на огромните пространства – има опростена система, която отчита въртенето на планетите и разположението им, както и елементарно изчисление на разстоянието между два обекта.
Планетите
Всичките 299 планети са описани чрез основните си показатели: разстояние от звездата, диаметър, дължина на деня, дължина на годината, тип на планетата, брой спътници, атмосфера, гравитация, температура, население, селища, форма на управление, търговски особености. Отделно от това има кратка текстова част с различни особености за планетата (спътниците й, орбитални структури и т.н.), както и няколко представители на флората и фауната (ако има такива).
Тук трябва да подчертаем нещо!
Тъй като никой от нас не е физик или астроном, показателите може и да не са твърде точни. Съставяли сме ги с някакво логично на нас приближение към реалните условия.
За самата игра
Реализъм и игруемост. Търсели сме баланса и много се надяваме, че сме го открили.
Реализъм – героят, който се изправя срещу 20 тонен каменен гигант и го убива благодарение на уникалния си меч и високи показатели, няма място в Галактион. Изправи се срещу андроид-унищожител и можеш да си скъсаш персонажния лист! Директен изстрел в главата (ако има такава) без шлем – незабавна смърт! Неигровите персонажи (за всяка раса има описани по 12 такива) са също толкова силни, колкото и героите от отбора. Не очаквайте да преживеете няколко мелета подред, колкото и силни да сте. Толерира се използването на хитри странични подходи и умения пред фронтална атака.
Игруемост – все пак това е игра, нали! Има предмети, умения и технологии, които ще ви предпазят до известна степен…до разумна граница на риска. Съживяване има (след много спорове).
Много, ама наистина много държахме цивилните умения да са също толкова значими и използваеми, колкото бойните. Герой-боец да е равнопоставен на цивилен персонаж. Все пак системата се отнася за далечното бъдеще, изпълнено с технологии, закони, особености на расите и др.
Системата
Когато създавахме системата, основната идея бе тя да е проста – за осмисляне и за игра. Сметнахме, че не сложните изчисления правят добрата РИ, а многобройните варианти и възможности за въздействие и рекация. Системата е базирана на 1 шестстенен зар – познат е на всички и лесно се намира. Понякога хвърлянията са с 2 зара.
Показатели и умения
Показателите малко или много са стандартни и познати на феновете на ролевите игри. Имаме първични (6) и вторични (9, произлизат от първичните).
Уменията са разпределени в две секции – бойни и цивилни. Общо са 26. По-особени са т.нар. Паранормални умения. Някои биха ги нарекли “еквивалент на магията”, но не сме ги създали с такава цел. Обсъждахме какво, евентуално, би могъл да прави индивид със силно развити психически способности, изхождайки от предположенията в нашия свят – телекинеза, левитация и т.н.
”Фийтове” няма. За определяне на това дали героя ще може да се изкатери по някоя повърхност се вземат правилата за конкретната ситуация и се сравняват с показатели.
Професии
Вместо класове.
Класовете са най-малко неподходящи в развитото общество на бъдещето. Както в нашия свят всеки си има професия/занимание. Единствено расата Тал’Атхал прави изключение, но това е заради социалната им структура и морфологични особености.
Военните професии са: Пехотинец, Щурмовак, Пилот, Сапьор, Острие и Шпионин.
Цивилните са: Медик, Биолог, Астроном, Археолог, Компютърен специалист, Инженер, Политик, Търговец и Екстрасенс.
Опит
Опита се трупа на уменията.
Получава по няколко начина:
– За елиминирани противници.
– За пленени противници – доста повече, отколкото за убити.
– За изпълнена задача – не само на изпълнена мисия, но и за отделна операция.
– Бонуси от Разказвача.
– Обучение или самообучение.
Трупа се бавно (мъчително).
Заключение
Ние създаваме света за забавление. Искаме да направим Ролева Игра каквато на нас ни харесва и каквато бихме искали да играем. Нямаме намерение да забогатяваме от издаването й като книга. Не възнамеряваме да се състезаваме с гигантите в областта, които имат сигурно над 30-годишна история, милиони долари приходи и стотици хора в екипите за разработка. Търсим хората, които искат нещо различно, ново и българско.
Автор: Екип „Галактион“