Значи искаш да бъдеш водещ (част I)?

Да стъпиш зад екрана

Омръзна ти да гледаш как големия, лош злодей избягва? Да умираш заради каръшки зар или да виждаш как безупречния ти план бива смазан под железния ботуш на водещия ? Готов ли си сам да поемеш юздите и да раздадеш малко болка собственоръчно? Копнееш да седнеш зад картонен екран, тайно да мяташ зарове и да се подхилкваш, но не си сигурен как точно да подходиш?

Е попаднал си на правилната статия. Тук ще прочетеш малко приятелски съвети и трикове как да започнеш играта си и как да я запазиш като добре смазана машина.

Преди всичко друго първото нещо, което всеки водещ трябва да разбере, е, че ще оплеска нещата. Водещите са хора, както и всички други. Ще забравиш този dodge модификатор към AC и това ще промени целия ход на битката. Ще забравиш тази мъничка реплика, която играчите ще чуят и ще тръгнат по правилната следа. Ще ти се наложи да прегледаш правилата за grapple, но ще си останеш объркан. Ще изгубиш някъде проклетата карта и ще изгубиш 5 минути, за да я търсиш. Само за да установиш, че през цялото време е била в лявата ти ръка. Ще се издъниш по множество непредполагани начини. Но въпреки това, няма проблем. Свикни с това още от сега.

Произходът на една D&D група

Е, значи имаш една шепа играчи и всички те имат най-яките идеи за герой (С изключение на Тедо, който иска да бъде еднокрилия оцелял от експлоадирала планета. За него ще говорим по-късно). И сега – какво?

Първо, всички трябва да се съберете преди първата сесия и да обсъдите следните неща:

Подсигури се, че това, което се случва в играта, остава в играта

D&D трябва да е забавна за всички участващи и вътреигровите караници никога не трябва да се изливат извън играта, и да развалят истински приятелства. Каквото и да става в играта, и ти, и играчите трябва да се забавлявате, а не да се ядосвате един на друг. Ако смяташ, че играчите ти не могат да се справят с това, не играйте. Има по-важни неща в живота.

Нека всеки играч да разкаже концепцията за героя си на останалите от групата

Изглежда като загуба на време, но не е. Първо, помага да се избегне по-късен вътрешноигрови конфликт. Ако единия играч иска да бъде джудже, чието семейство е избито от тъмни елфи и напада всеки такъв в момента, в който го види, а друг – да бъде тъмен елф, ще имаш проблем. Ако всички дискутират идеите си извън игра, това позволява на теб и играчите да измислят решение преди играта да започне, и преди да има кървища. Също, ще бъдеш изненадан колко интересни споделени истории могат да измислят играчите докато си сътрудничат, ако само им дадеш шанс.

Изисквай редовни и обновени персонажни листове

Струва ти се досадно? Такова е, но има добра причина. Ако ще създаваш интересни и предизвикателни ситуации и битки, ще ти е нужно да знаеш механиката на силните и слабите страни на всеки персонаж. Лично за мен, най-лесния начин за това е да кажеш на играчите си да пазят онлайн копие на листа си. По този начин, ако листа им се изгуби може просто да го отпечаташ наново. Или ако го забравят, се отпечатва на място. Лично аз предпочитам http://pifro.com/pro за тази цел, но има много сайтове, които предлагат безплатно място, където да се съхраняват персонажните листове.

Създай ‘договор’ на групата

Просто малко споразумение между персонажите относно начините, по които съкровището ще се разделя и как ще се държи. Ще бъдеш шокиран колко проблеми може да разреши това.

Обясни всички домашни правила, които смяташ да ползваш

Ако ще забраниш Divine Metamagic, кажи на играчите предварително, за да могат да си построят правилно героите.

Също така, говори с всеки играч преди първата сесия.

Разбери дали има някакви парченца от предисторията на героите или други детайли от характера им, които те не искат да споделят с останалите от групата
Трябва да знаеш за тях, дори и да са изненада за останалите от групата.Не искате нещо такова да се случи.

Попитай ги за предпочитания от тях стил на игра

Ако още не знеш, разбери какво ги грабва като играчи. Кои аспекти от играта очакват с нетърпение? Някои играчи обичат да колят и бесят чудовища, докато други предпочитат да играят ролята на героя си. Разбирането на това какво точно харесва всеки играч ще ти даде доста добра представа как да балансираш приключението така, че всеки, включително и ти, да се забавлява.

Разбери на къде се стремят с героя си, в ролевия смисъл

Какви са целите на персонажа в живота? Имат ли предистория или някои герои от миналото им, които те считат за важни (не всеки има такива, не ги натискай)? Има ли някакво конкретно парче история, което те наистина да искат да се случи? Тази информация ще ти даде много кукички за развитие на приключението.

Разбери на къде се стремят с героя си, като механика

Мислят ли вече за разни престижни класове? Ако да, разбери кои, за да можеш да внедриш духа им в игровия свят, напълно и нарочно да го игнорираш или да го промениш така, както на теб ти харесва. Попитай ги дали има някоя долна дупка в правилата, която смятат да експлоатират. Увери ги, че само питаш, и още не си решил дали ще им позволиш.

Статията е превод от материял на AKA_Bait (http://www.myspace.com/sneekypat )

One thought on “Значи искаш да бъдеш водещ (част I)?

  1. Pingback: RPG.BG » Значи искаш да бъдеш водещ (част I)?

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.