Интриги и убийци в РИ

Както винаги, започвам с гадната част, за да ви оставя сладкото с кисел сос за накрая, в традиционен китайски стил.

Наскоро при обсъждането какви статии да се пишат, lowstef ме отпрати директно да пиша за интриги и убийци. Тъй като аз много обичам усукването на поставена задача, ще ви зарадвам с идея за интрига вътре в групата.

Разбира се, надявам се, че е ясно, че трябва да играете със зрели хора, които да не се сърдят за подобни изпълнения, иначе може групата ви да се разпадне. Пак може, ако злоупотребите, така че изискванията не са само към играчите.

Така, основното, което трябва да поддържате, е контактът с играчите си. Помагайте им, когато си правят дневниците, и св занимавайте с всеки поотделно. Приемаме, че ги познаваме, така че избирате някой, който вероятно ще хареса такава задача, и му предлагате да стане вражеските „очи и уши“ вътре в групата ви. Ако не се съгласи, не предлагайте на друг преди играта. Така никой няма да има метаигровата информация, че в групата има пшредател. Ако пък реши да злоупотреби с нея, прекрасно, така всеки ще подозира всеки, а тъй като няма истински предател, подозренията вероятно ще се преместват върху всички подред. Няма нищо лошо обаче по-късно да завербувате вътреигрово някой от персонажите, по принцип във всяка група има поне един безскрупулен тип, който ще се съгласи да предаде партньорите си в наемническия занаят. Това не означава да се обърне срещу тях в някоя битка, освен ако сериозно заплашват работодателя му. Ако обаче предупреди, че се каните да откраднете Диамантът на Всемирния Ужас на Банковите Сметки, може да успеят да изпълнят задачата дори по-лесно от предвиденото, като срещат само стари и непотребни пазачи. Ако обаче решат да го използват за нещо по-късно, може да се окаже добре направен фалшив диамант, честито! Човек би могъл да си помисли, че тези скъпоценности принципно се пазят по-добре и ще има пълни основания за това. За целта е достатъчно някой да е оставил съобщение на определеното за целта място. Сещате се кой.

Отбелязвам, че играчите ще си получат опита за преодоляните препятствия, макар че за по-лесни препятствия, каквито споменах, има и по-малко опит, но все едно ще трябва да го крадат пак. Ако задачата им им ограничава времето, усещането ще е особено ценно!

За да не се чувстват прецакани другите персонажи обаче, трябва да получат шанс да го разкрият. След като това се случи, awful good персонажите може да го убият или прогонят. Ако го убият, после злодеите ще могат да им се хилят в лицата с реплики от типа на „с какво сте по-добри от мен?“ Ако го прогонят, губят ценен съюзник. Ако решат да го превъзпитават, само от роулплея зависи ще успеят ли.

Има обаче и друг вариант, така че може да им пуснете преди това цитат от Сун Цзъ за шпионите вътре в играта. Трактът му е писан през (V в. пр Хр.), така че спокойно, ползвайте и не се стеснявайте, сигурно и във вашия сетинг има нещо подобно. Според него има пет вида шпиони, едни от които са двойните агенти. Ако решат да го превърнат в двоен агент, това ще им донесе редица изгоди, стига да го отиграят успешно. Дали това ще стане със или без неговото съгласие, като цяло е без особено значение. Важното е, че докато някой струпва охраната си за защита на военачалниците, обозът му се охранява по-слабо. Това обаче не води до намаляване на опита, защото те са си осигурили сами отслабването на охраната. Бонусът за добро разиграване си е по преценка на Разказвача, но често се получава и такъв.

Ако конфликтите в групата са ви харесали, можете да продължите. Включете противоположни по характер и възгледи персонажи, накарайте ги да работят заедно с тип, който мразят, преди да са разбрали какъв е. Сред моите постижения имаше ловец на свръхестествени твари, който спаси върколак, инквизитор, помагащ на борец за свобода и паладин, изпълняващ поръчката на бехолдър да разбие един неприятен култ. Култът наистина си беше неприятен, а после паладинът излекува въпросната твар, когато един от култистите я накълца. Тук номерът е само да не са на ясно за кого или с какво работят, тоест проблемът да е прикрит до някой критичен момент. Върколакът, например, се разкри едва в битка срещу демонопоклонници, така че рицарят преглътна идеята, че може да има и добри върколаци. Аз лично още не съм измислил наичн да накарам расист да работи с негър, но вероятно и това ще се случи. Когато стане, ще го предложа на някой център за борба с расизма и противообществените прояви като методика за превъзпитание, а с парите ще намеря какво да правя. Сега да се върнем към ролевите игри!

А, още не съм писал за убийците, значи няма да участват в тази статия, пък и повечето играчи идея си нямат от това, така че ще трябват повечко обяснения, или поне библиография за справки! Засега обаче ще се ограничим само до измамите. След това планирам да разгледаме множеството начини персонажът ви да гушне маргаритките откъм погрешната част, а после да разгледаме как се смесват тези две неща и какво се случва тогава. Забележете, не съм обещавал, че ще е скоро!

Библиография, или „Статията е силно вдъхновена от“:
Betrayal from Within на www.gamegrene.com
„Сун Дзъ-изкуството да побеждаваш“, С.1998, „Хомо Футурус“, стр. 119.
Всички права запазени за Асен Георгиев, статията се публикува на сайта със съгласието на автора!

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.