Посещение в Masthead

MastheadОт близо година из най-различни форуми присъства името на студиото за игри Masthead. Досега информацията за разработваната от тях игра, клонеше към нулата, но ето че те вече са готови да споделят малко за техния амбициозен проект. И така, благодарение на Дамян Христов(познат из нашите среди още като Yann), който е един от четиримата сценаристи в екипа, една сряда вечер посетих техния офис.
Там се запознах с шефа Атанас Атанасов, който се оказа запален по MMORPG-тата геймър(не че съм очаквал друго) и прекарах около час в разговори за бъдещата им игра, игровата индустрия, българските специалисти, тенденциите, ролевите игри и много други неща. Наско е човек, който играе игри на практикат откакто се помни и на базата на богатия си опит, може да посочи конкретните им силни и слаби страни. Напълно е наясно, колко е трудно да се направи една игра от начало, и какви качества трябва да има една игра за да бъде оценена добре от играчите. С ясна концепция за играта и уверен в способностите на екипа, шансовете за успешно завършване са много големи.
Masthead - ERA - CityПървата игра на Мастхед ще бъде MMORPG, жанр в игровата индустрия, който е сравнително млад и в момента се развива с най-мощни темпове. Много от големите компании залагат на добре известни марки, като StarTrek, StarGate, Lord of The Rings, и развиват върху тях онлайн светове за игра. За независимите и по-малки студия, остава развиването на авторски свят, добавяне на новости в играта, опитване на нови концепции, или с една дума – оригиналност. Мастхед са се заели точно с това, разработване на авторски свят и много нови идеи, вкарани в бъдещата игра. Самите те определят жанра като Post Human Sci Fi и противно на наложената от филми и книги мръсно-кафява визия за мрачното бъдеще, в Earth Rises Again (името на играта на Masthead) светът няма да е опустошен от атомни войни, нито от мутирали вируси, нито дори от извънземни, а от изчерпване на ресурсите на планетата, глад, мизерия, корпоративни войни и разни такива дребни злини. Все пак човечеството оцелява и продължава да се развива, заедно със своите добри и лоши страни.
Masthead - ERA- Boss RazorСветът на ERA представлява един мегаполис в който съжителстват героите на играчите. Животът в Sal Vitas тече, както и животът във един град от нашето време. Има бедни квартали, богати квартали, престъпност, гилдии управляващи различни части, метро, пътища, превозни средства… Сградите ще се използват от играчите за жилища и всеки играч ще има възможност да има собствено кътче в играта. Вярно че ще дели огромния блок, заедно с още много други играчи, но пак е по-добре от сандък, нали? Освен жилище, всеки играч ще може да си има и работа. Преди да сте умрели от скука, нека да ви е ясно, че няма да има нужда да играете безкрайни повтарящи се дни в офиса, или да копаете цял ден в мината. Работата в Sal Vitas е по-скоро абстракция, още един щрих към създаването на по-пълноценен игрови свят. Друг подобен детайл ще бъдат рекламните билбордове, които ще се пълнят от самите играчи. За оживяването на града, играчите ще имат много голяма роля, самите те ще могат да създават съдържание в играта. Посредством удобен интерфейс за избор на предварително зададени действия, локации, персонажи и др. играчите ще могат да създават задачи, които други играчи да изпълняват и това ще носи опит, както за създателите, така и за изпълняващите. Задачите, към които има по-голям интерес и се изпълняват по-често, ще носят повече опит. Естествено е предвидена защита от нечестна игра и „викане на някое приятелче, да изпълнява куеста 1000 пъти”. Освен задачи, играчите ще могат да създават и предмети, „крафтинг системата” е много силно развита, като в зависимост от уменията си, играчите ще могат да създават най-различни предмети, а наистина майсторите дори уникални за цялата игра такива. Помислено е и за по-бойно настроените персонажи, които ще имат доста обширна територия около самия град за изследване и прочистване от вредители, а в самия град са предвидени „не чак толкова сигурни за живеене” територии в които можеш да бъдеш обран и пребит посред бял ден. За придвижване из големия град, на играчите ще бъде достъпно безплатно метро, както и лични превозни средства (които ще се наричат „спидери”), които са грубо казано един модел, но посредством различни приставки ще придобиват различен външен вид и показатели. Вече предвиждам бесни надпревари из улиците на града.
Masthead - ERA- DuchessЗа да бъде достатъчно жив и привлекателен света на играта, от Мастхед са се заели с разработка на собствен двигател на играта, който да включва едновременно графична и физична машина, мрежова част и изкуствен интелект. Така изброени компонентите изглежда много просто, но повярвайте, съвсем не е. Дори и сега на стената в офиса има една мнооого голяма сглобена от много листи схема по която програмистите да се ориентират, кой за коя част отговаря. Графичната машина е вече в стадий „почти готова” и всички се радват, че предварителните скици започват да придобиват форма и на екрана. Концептуалните рисунки, които видях, поне от моята скромна гледна точка изглеждат много добре и професионално направени. Според плановете визията на играта ще бъде достатъчно добра за да привлече изнеженото от красиви пейзажи, фотореалистична вода и пухкави облачета геймърско око.
Въздъхвам нещастно, защото трябва да пиша заключение, а има още толкова много неща да се напишат. Все пак не трябва да извземам функциите на скоро излизащия сайт посветен изцяло на играта. И така, проектът на Мастхед е много амбициозен. И като четете много, разбирайте много с главни букви. Работата, която са свършили досега е огромна, а имат още толкова, че и отгоре. Хубавото е, че веднъж преминали през всичко това, ще имат много добра база за бъдещи разработки с която да направят още няколко игри, които дори не е задължително да са от същия тип или сетинг. Жанрът MMORPG е все още незаситен с повторени до втръсване идеи и в него има място за младата българска компания, дали тя ще успее да се впише е въпрос, чийто отговор ще разберем след около 2 години. Ние от rpg.bg от сърце им пожелаваме успех.

P.S. Извинявам се за изгубените връзки към целите картинки, доверих се на системата и не проверих, дали картинките са линкнати.