Годината на Дракона по BioWare Календар

Сирано де ... Няма как да не спомена , че тази игра ме впечатли и разтърси до дъното на моята ролева душица. Наистина игра, която отдавна не ме е привличала толкова и като изпълнение и като сюжет (може би с изключение на другата скорошна игра на същата фирма – Mass Effect). След като я превъртях веднъж в и разбрах че въпреки да съм се старал да минавам всичкитке странични куестове съм изиграл само 42% от играта останах с виснало чене. Останалите 58% оказва се са различните пролози в зависимост от това с какъв герой започнеш и разните разклонения до които водят решенията на играча – а те не са малко. Играта е титанична както по размери така и по качество според мен. Дори дребните недоизпипани неща в интерфейса бяха напълно игнорирани , тъй като бях напълно потънал във прекрасно описаният свят и неговите обитатели.

В следствие на всичко това просто не се стърпях и реших да напрпавя нещо за тази игра, а тъй като мислите ми за нея въпреки че са възторжени са крайно хаотични и неподредени реших да преведа статията от руският сайт ag.ru, който всъщност ме накара да пробвам играта, за която първоначално бях много скептичен.

И ето я и нея, вече достъпна и за хора които не са толкова добре с руският – Dragon Age: Origins

Дори на сън не виждаме покой …

Don’t Lose Your Mind Компания Evil Hat Productions вече приема предварителни поръчки за своята нова книга  Don’t Lose Your Mind — приложение към Don’t Rest Your Head. Самата книга, както в хартиен, така и в електронен вариант, ще излезе през този месец. Първите екземпляри ще бъдат демонстрирани на предстоящия  GenCon.

Новото приложение кани онези, които вече са запознати с влудяващата инсомния на Don’t Rest Your Head, още по-дълбоко да се потопят в черните дълбини на безумието. Някога сънували ли сте, че Вашето тяло под кожата в най-буквален смисъл се превръща във кипящ мравуняк? А какви чувства сте изпитвали, когато пуснатите от Вас чрез прерязването на вени мравки изядоха малко момиченце? Don’t Lose Your Mind предлага 26 нови Таланти на Безумието — по един зя всяка буква от азбуката – всеки от които разщирява границите на въображението и отваря врати към нови уникални Кошмари. Така че трябва да помислите добре дали наистина искате да надзърните под корицата на тази книга. Между другото, както може да се види  тук, корицата е двустрана – тоест книгата може да бъде четена и от двете страни. Казват че всичко най-интересно и страшно е някъде посредата.

PDF на килограм от Бреговете на Магьосниците …

След излизането на четвъртата редакция на D&D Wizards of the Coast направо заливат със разни pdf материали свързани с новата редакция. Без да преувеличавам мога да кажа че всяка седмица излизат по 1-2 pdf файла на сайта им. Всеки път като намина натам намирам или някоя извадка от книга или някакво допълнение или приключение.Ето какво ново намерих там днес:

Eminence of Araunt – извадка от скоро излизащия Forgotten Realms Campaign Guide ревизиран за четвъртата редакция, разказваща за таинствена организация на немъртвите пазители на гробници.

Backdrop: Cormyr – Пак по случай скорошното излизане на Forgotten Realms Campaign Guide, Маговете са решили да ни разкажат за кралството Кормир (или пък да напомнят на тези които вече са се сблъсквали със сетинга в предишните редакции).

Beleth, the Witch’s Viscount – Що е висш арестократ във йерархията на Деветте Ада и има ли то почва в Вашата кампания? Ако сте си задавали този въпрос, този материал ще ви даде поне ориентировъчна представа. В него е представен Господарят на Имповете, демона-господар Белет.

Предупреждение: За да видите някои от тези материали, възможно е да се наложи да имате регистрация на сайта на Wizards of the Coast.

Forgotten Realms е4

Wizards of the Coast приповдигна завесата над Забравените Кралства. Вълшебниците започнаха публикуването на откъси от обновения за четвърта редакция Forgotten Realms Campaign Guide. Сега на сайта са разместени два откъса: Excerpts: Loudwater расказва за градчето Loudwater, съдържа картата на града и малка сцена в него.

В Excerpts: Loudwater NPCs се разказва за двама (от общо две хиляди) жители на това забележително градче – ексцентричен магьосник и лейди Мунфеар, управницата на града.

Малко но от сърце …

GURPS Power-Ups 2: PerksSteve Jackson Games продължава издаването на серията Power-Ups, посветена на опциите при създаването на персонажите. новото издание, GURPS Power-Ups 2: Perks представлява колекция „перкове“ – малки предимства, всяко от които „струва“ при създаването на персонажа само 1 точка.

Върху 22 страници на документа са описани всичките „перкове“, споменавани до ден днешен в официалните издания на четвъртата редакция на GURPS, включително бойните предимства от GURPS Martial Arts. Описанията на мнозина от тях са били разширени и допълнени. Освен това приблизително половината издание е пълно с нови „перкове“, специално измислени от Шон Панч за това издание. Общо GURPS Power-Ups 2: Perks съдържа повече от 160 „полезни дреболии“, от „Липса на махмурлук“ до „Драматична смърт“. Е, сега за онези които се чудят при създаването на героя за какво да изхарчат последните 2 точки има голям избор.

Разни дребосъци

Kingdoms of KalamarВече трети тираж на втората редакция на Mutants & Masterminds издавана от Green Ronin бе напълно разпродадена. Очаква се скоро издателството да пусне на пазара вече четвъртата партида на хитовото си заглавие. Явно супергероите все още са на мода и вероятно голяма роля за това изигра интересът на филмовите компании към комиксовите сюжети.

*   *   *

Фантастичният сетингKingdoms of Kalamar вече е напълно преработен за 4E D&D. Този материал от 501 страници PDF съдържа не само преработените към 4E D&D класове, раси, чудовища и т.н., но също включва разширени описания на света, над 50 нови 4E системни механики, и подробен цветен атлас.

Тук можете да намерите 16-странична PDF презентация.

*   *   *

Към сетингите побързали да се реформират към четвъртата редакция на D&D се отнася и Age of Legend

Ловните дружини излизат по следите на Белия Вълк

Hunter the VigilДнес ще Ви раскажем за опубликуваните на сайта на компанията White Wolf „трейлъри“ на играта Hunter the Vigil. Първата от статиите се състои от две части и разказва за Верните Туле (втората част на статията се намира тук). За разлика от предшествениците си Thule-Gesellschaft, печално известните с покровителството си над националсоциалистите в Германия, „наследниците“ повече не търсят Атлантида; вместо търсенето на изгубени острови те се концентрирали върху актуални проблеми на света, в който живеят, и изучават невидимия свят, която обаче без съмнение присъства някъде наоколо. Учени и изследователи, лоялните Туле въоръжават останалите Ловци с най.ценното – информация и знания.

Сладващата статия разказва за Ешуудското абатство, и тя също се състои от две части (втората – тук). Това също е една от тайните организации в света на Ловците – обаче, много по-брутална от лоялните Туле. На някои членове на Ешуудското абатство изобщо са присъщи странни навици: някои пият кръвта на вампирите, твърдейки, че това наистина действа подмладяващо, други си шият обувки от кожи на демони или прави върколаците на шуби. В последния случай не всичко е толкова лесно, и работата дори не е в това, че върколаците са опасни хищници. Просто при смъртта на върколака от кожата изчезва козината, или изобщо се превръща в човешка кожа – така че за да се направи шуба е необходимо върколакът от който е снета кожата да остане жив…

Последната статия е посветена на Предимствата на Ловците – странни и нечовешки способности. Това обаче не са свръхестествени сили, както при другите обитатели на Света на Мрака или в „предишната версия“ на Ловците. Тези способности се наричат Endowments(Дарби) и представляват една нова категория Положителни качества (Merits).

The Loyalists of Thule, част първа, част втора
Ashwood Abbey част първа, част втора,
Hunters and their advantages

Green Ronin не мисли да подписва лицензионно споразумение за GSL

Green RoninКрис Прамас, президент на Green Ronin Publishing, съобщи, че неговата компания, която преди време бе една от най-активните производители на игри за третата редакция на &D и OGL, не смята да подписва лицензионно споразумение за GSL с Wizards of the Coast и не мисли да издава продукти за четвъртата редакция, като ще се съсредоточи върху собствените си проекти – Mutants & Masterminds, A Song of Ice and Fire Roleplaying, True20 Adventure Roleplaying, и Freeport: The City of Adventure.

„Ние се надявахме да включим поддържането на четвъртата редакция в плановете си, но условията на GSL са прекалено едностранчиви. Естествено, ние не обвиняваме WOtC за желанието да защитават своята интелектуална собственост и стремежа да получат по-голям контрол над това, какви именно съпровождащи продукти ще получават. Обаче ние не усещаме, че в това споразумение страничните издатели се възприемат като равноправни партньори. В съответствие с условията на лиценза WOtC може спокойно да се съди с предполагаемие нарушител на лицензионното споразумение, да загуби делото, и въпреки това, да разори спечелилата компания, защото в лиценза е посочено, че ответчикът е задължен да възмести съдебните разходи на WOtC. Освен това, този лиценз може да бъде изменене във всеки момент, а WOtC изобщо не са задължени да информират за тези промени държателите на лиценза … Възможно е, че в бъдещето WOtC ще изменят GSL към по-добро, но ние не можем да разчитаме на „може би“ в бизнеса“, – заяви Прамас.

Пълният текст на писмото може да се прочете тук.

Някои го предпочитат горещо …

H o t    W a r Британска компания Contested Ground Studios, издател на носителите на наградите a|state и „широко известни в тесните кръгове“ Cold City и Mob Justice, започна да приема предварителни поръчки за своя нов продукт Hot War.

Новата игра по механика прилича на Cold City и изглежда е един вид продължение на последната. Ако в Cold City се предлагало на играчите да поемат ролята на агенти на съперничащите държави в Берлин през 50-те на миналия век, то действието на Hot War се развива в руините на Лондон през зимата на 1963-та година – година след като Студената война премина в „гореща“ фаза. Правителството се опитва да задържи онова, което все още е останало от страната, военните се опитват да получат възможно най-много влияние и власт, в развалините на великия град се крият обезумели бежанци и мутанти – порождения на съветското биологическо оръжие, а сред всичко това оперативните служители на Отряда по Извънредни Ситуации изпълняват своя нелек дълг. Всъщност, всеки от тях си има свои тайни цели, желания и страхове …

Hot War е издадена под формата на книга от 200 страници, обилно украсени с фотографии, правителствини бланки, армейски заповеди, пропагандни листовки, отчети от експерименти и други подобни документи, потапящи играча в пост-апокалиптичната атмосфера на играта. Contested Ground Studios изобщо е известна с високото качество на оформление и издания на продуктите си. Като се имат предвид изложените на сайта им извадки от книгата, тя няма да бъде изключение от това правило …

Пипала докопаха Дивите Светове … или обратното

Savage Worlds Компания Reality Blurs, издаваща сетинги и приключения въз основа на механиките Savage Worlds и True20, закупи от Chaosium, Inc. лиценза за издаването на игрови продукти, основани върху произведенията на Лавкрафт (или така познатата в ролевите среди марка Call of Cthulhu). Като базова механика за новата поредица Reality Blurs обмислят използването на своята любима Savage Worlds.

„Бързата, весела и яростна“ механика на Savage Worlds просдто напира да бъде използвана в игра, вдъхновена от приключенските комикси от 30-те на миналия век – жанр в който бяха създадени такива успешни продукти като GURPS Cliffhangers и Spirit of the Century. Отделни приключения и материали в този жанр за Savage Worlds вече съществуват, но пълноценен pulp-сетинг, колкото и да е странно, до ден днешен не е бил издаван.

Съществува обаче светът The Ravaged Earth, разработван с благословията на Pinnacle Entertainment Group от интернет-общност от ентусиасти под ръководството на Ерик Аведисян. И это, проектът си намери издател: компания Reality Blurs обяви своето намерение да издаде The Ravaged Earth като пълноценна „plot point campaign book“. Предполага се както хартиено, така и електронно издание на публикацията.

Е, нови Диви Светове се появяват буквално всеки месец. Изглежда, че PEG и държателите на лицензиите им са избрали момент, в който d20 System престана да бъде абсолютен стандарт в индустрията, и са преминали към решително настъпление …